Maroš Šefčovič

3,39

Maroš ŠEFČOVIČ, JUDr., PhD., 52 r., podpredseda Európskej komisie, Bratislava, kandidát skupiny poslancov NR SR, s podporou Smeru-SD, volebný web: http://sefcovic2019.sk/

Prehľadnosť transparentného účtu. Do akej miery sú položky na volebnom transparentnom účte prehľadne popísané a je možné identifikovať účel a príjemcu/poskytovateľa?

Kandidát má na transparentnom účte špecifikovaný účel a príjemcu všetkých platieb, väčšia časť  výdavkov však ku dňu hodnotenia smerovala cez dve zálohové platby do netransparentného agentúrneho prostredia bez konkrétnejšej špecifikácie (realizácia on-line propagácie). Tretia strana Smer rovnako uniesla väčšinu doterajšej kampane do agentúry so všeobecným opisom (zabezpečenie volebnej prezidentskej kampane) .

Opakované hodnotenie (13.3.2019): Kandidát zrealizoval ďalšie veľké platby do agentúrneho prostredia. Na jeho transparentnom účte tak nebolo možné získať podrobnejšie informácie o jeho reálnej kampani. Kandidát nám neodpovedal  na otázku, či transparentnom účte účtuje časť výdavkov za organizáciu mítingov k MDŽ, ktorých sa zúčastňoval.

3

Transparentnosť výdavkov pred oficiálnou kampaňou. Ako informuje kandidát o kampani pred vyhlásením volieb?

Kandidát ohlásil kandidatúru až po vyhlásení volieb, 18.1. 2019. Jeho príjmy a výdavky je možné na transparentnom účte vysledovať od 28.1. 2019.

N/A

Pôvod vlastných zdrojov. Do akej miery informuje kandidát o spôsobe nadobudnutia vlastných finančných zdrojov investovaných do volebnej kampane?

Kandidát investoval do kampane už 40.000 eur. Nevyplnil podrobné majetkové priznanie TIS, pričom odkázal na formulár, ktorý vypĺňa ako podpredseda Európskej komisie. V ňom nie sú obsiahnuté údaje o príjmoch a podrobné údaje o majetku. Verejne je síce známy údaj o plate eurokomisára, z tejto informácie však nemožno plnohodnotne odvodiť možnosti kandidáta financovať kampaň, ani dostatočne spoznať majetkové pozadie budúceho možného vysokého ústavného činiteľa.

4

Web kampane. Obsahuje webová stránka informácie kľúčové pre rozhodovanie voličov (životopis, volebný program, majetkové pomery, volebná kampaň, volebné akcie)?

Kandidát má samostatný kandidátsky web kde prezentuje svoj volebný program, profesijný životopis, kalendár stretnutí s voličmi aj priamy kontakt na členov tímu.

1

Volebná kampaň. Aká je úroveň informovanosti kandidáta o volebnej kampani, jej financovaní, volebnom tíme a spolupracujúcich agentúrach?

Kandidát neponúka dostatok informácií o financovaní svojej kampane a jej organizácii. Nevyplnil dotazník TIS zameraný na túto oblasť. O veľkosti kampane, zdrojoch na jej financovanie, volebnom tíme a spolupracujúcich špecialistoch a agentúrach neinformuje ani na volebnom webe.

5
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia