KOLLÁROVCI MALI VO VOLEBNEJ KAMPANI NELEGÁLNU REKLAMU

Hnutie Borisa Kollára SME RODINA si posledné tri týždne pred tohtoročnými voľbami užívalo viac ako 30 hodín nelegálnej reklamy v lokálnych televíziách. Na podnet Transparency o tom minulý týždeň rozhodla Rada pre vysielanie a retransmisiu, orgán dozerajúci na elektronické médiá.

http://documents.rvr.sk/…/zapisnica_20_2020-_2020_11-19…

 

 

Ako sme upozornili vo februári, Východoslovenská ako aj Stredoslovenská televízia, ktoré majú podľa vlastných slov týždennú sledovanosť 900-tisíc ľudí, vysielali priateľské rozhovory s Borisom Kollárom, ale aj jeho spolukandidátmi Igorom Kašperom a Jozefom Lukáčom vo veľkej rotácii a bez označenia reklamy tesne pred voľbami. Podľa jednohlasného rozhodnutia členov Rady obe televízie porušili zákon tým, že násobne prekročili povolený rozsah politickej reklamy ako aj tým, že tie programy neoznačili ako reklamu.

Televízie však dostali len najmiernejšiu sankciu – „upozornenie.“ SME RODINA nedostala sankciu žiadnu, keďže to nebola ona, kto zákon porušil, hoci Kollárovci z toho samozrejme profitovali. Aj to ukazuje. ako slabo máme nastavený dozor nad férovosťou volebných kampaní. Existuje dôvod, aby niekto nezneužil médiá na čiernu reklamu aj nabudúce, keď sankcia príde 9 mesiacov po voľbách a aj to, len takáto, slovná?

Pre porovnanie – Rada na rovnakom zasadnutí postrestala aj Markízu, že pri sitcome Dva a pol chlapa nemala zosúladené titulky pre sluchovo postihnutých s obrazom. Sankcia? 3319 eur. SME RODINA získala vo voľbách svoj doteraz najlepších výsledok 8,2% hlasov, a za to aj štátny príspevok 7,4 milióna eur. Dostali tak miesto vo vládnej koalícii. Kollár sa stal predsedom parlamentu, Kašper s Lukáčom sú jeho poslancami.

gs

Zverejnené: 27. 11. 2020
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia