HLAVNÝ DENNÍK SKRYTO PROPAGUJE BORISA KOLLÁRA

Internetový spravodajský portál Hlavný Denník opakovane zverejňuje neoznačené PR články pre stranu Borisa Kollára SME rodina. Táto strana poslala počas volebnej kampane firme Hlavné štúdio s.r.o., vydavateľovi denníka, spolu faktúry v sume 7-tisíc eur za „reklamný a propagačný priestor.“ Za posledné týždne sme našli dve desiatky článkov, ktoré pozitívne propagujú Kollárovu stranu, no nikde nie je uvedené, že sú kúpené.

V pondelok napríklad v komentári na margo rebríčka kvality programov v oblasti školstva denník napísal: „Hnutie Sme rodina prekvapuje. Napriek tomu, že ich pred štyrmi rokmi nikto nebral vážne, sú dnes jednou z najdôležitejších strán na politickej scéne.“ Pritom v rebríčkoch INESS, o ktorom je v komentári reč, skončila ako prvá SaS a potom na delenej druhej priečke štyri strany, vrátane SME rodiny. Autor si však vybral na pochvalu len Kollárovu stranu. Nehovoriac o tom, že v iných častiach programu je SME rodina podľa INESS skôr prepadákom, o čom sa čitateľ webu nedozvie.
https://www.hlavnydennik.sk/…/riesenia-ktore-ponuka-sme-ro…/

 

 

Pár dní predtým napríklad portál začal text o tom, ako sa Kollárova strana zaujíma o osud týraného chlapca takto: „Sme rodina myslí srdcom a pomáha. V tomto prípade skutočne nejde len o predvolebný slogan. Predstavitelia hnutia dokážu podať pomocnú ruku tam, kde je to naozaj potrebné.“ Ani tento článok, aký by žiadny štandardný novinár nenapísal, nebol označený ako reklamný. Aj tu, ako aj v ostatných oslavných článkoch, je ako autor uvedený Peter Bachan.
https://www.hlavnydennik.sk/…/sme-rodina-sa-zaujima-o-prip…/

Od začiatku kampane sme narátali dve desiatky článkov, ktoré vykazujú znaky reklamy, pár komentárov („Borisovi Kollárovi ide karta. Mení rétoriku konkurencie a určuje témy“), no väčšina spravodajské texty. Len dva boli výslovne označené ako PR články. SME rodina sa dostala rovno do titulkov Hlavného denníka vo výslovne pozitívnych odkazoch od začiatku volebnej kampane 15krát, čo je dvojnásobok počtu pre KDH, Vlasť a SNS dokopy, troch strán, ktoré majú tiež národno-konzervatívne zameranie, akým sa profiluje Hlavný Denník.

„Zásluhy strany Sme rodina si pripísal SMER.“ (3.12), „Sme rodina chce, aby ľudia vedeli, aké potraviny v obchodoch kupujú“ (5.12), „Sme rodina chce pomôcť ženám pred dôchodkom“ (6.12), „Ľudia sa dostanú k novým autám ľahšie. Sme rodina ich chce prenajímať“ (18.12), „Sme rodina bojuje za ľudí s dlhmi na krku už štyri roky. Bez exekučnej amnestie do vlády nepôjdu“ (20.1), sú príkladom tohto prístupu portálu, ktorý stránka konšpirátori.sk zaraďuje medzi dezinformačné.

Médiá sú dôležitou súčasťou férového volebného boja. Ak je ich informovanie selektívne a skryto zaplatené, narúšajú schopnosť voličov spraviť si informovaný názor na prácu a plány politických strán.

Róbert Merva, majiteľ a šéfredaktor Hlavného Denníka, ako ani SME rodina na naše otázky ohľadom ich obchodnej spolupráce nereagovali. Hlavný denník sa od vzniku pred rokom definoval ako „národný, kresťanský a sociálne-konzervatívny.“ Dlhý čas doňho prominentne prispievala novinárka Jana Teleki, ktorá pri opise Kočnerových súdnych procesov takmer výhradne kritizovala jeho žalobcov.

Hlavný denník má čítanosť 30-tisíc ľudí denne, čo je úroveň webu týždenníka .týždeň.

(gs)

 

 

P.S. Podporte nás, aby sme mohli upozorňovať na podvody na voličoch do posledného dňa pred pre Slovensko kľúčovými voľbami! Ďakujeme.
https://transparency.sk/volby/

Zverejnené: 7. 2. 2020
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia