L. SÓLYMOS JE NAJVÄČŠÍM DARCOM KAMPANE MOSTU-HÍD

Tohtotýždňový incident ministra životného prostredia Lászlóa Sólymosa a jeho odstúpenie z funkcie výrazne komplikuje volebnú stratégiu jeho strany Most-Híd. Aj keď na bilbordoch Mostu sa objavuje ich líder a minister dopravy Árpád Érsek, strana míňala najväčšie peniaze v online kampani práve na Sólymosa. Do kampane strany totiž sám vložil podľa transparentného účtu 70 tisíc, najviac zo všetkých darcov.

Do reklamy cez Facebook a Google dal Most-Híd doteraz v kampani 50-tisíc eur, z toho 10-tisíc išlo na propagáciu Sólymosa, viac ako na kohokoľvek iného politika strany. Lídra kandidátky Érseka v online propagácii strany takmer nevidno. Cez Google nakupovala strana reklamné bannery už čisto na Sólymosa.

 

 

Obr. Nástenka platených postov L. Sólymosa. Zdroj: facebook

 

Sám ex-minister je dlhodobo veľkým darcom strany. Podľa výročných správ za ostatných desať rokov vložil do strany 85-tisíc eur. Z doterajších výdavkov Mostu na kampaň v sume 660-tisíc eur tvorí Sólymosov 70-tisícový dar viac ako desať percent. Pre porovnanie, vo výške darov až za ním nasleduje líder kampane Érsek s 50 tisícmi, rovnako ako č.5 na kandidátke poslanec Elemér Jakab.

Sám Sólymos je jedným z najbohatších politikov u nás. Okrem ministerského platu mal v rokoch 2016-18 celkové príjmy z dividend, resp. predaja pozemku v sume 878-tisíc eur.

Podľa včerajšieho vyhlásenia Mostu síce Sólymos odchádza okrem ministerského postu aj z parlamentu, ale na volebnej kandidátke strany (je číslom 3) ostane.

(gs)

 

Podporte našu kontrolu financovania kampaní, aby sme mali #TransparentneVolby:

Zverejnené: 27. 1. 2020
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia