PS/SPOLU A SMER DOMINUJÚ INTERNETU, SEKUNDUJÚ HARABIN S KOLLÁROM

Za prvé dva mesiace oficiálnej volebnej kampane preinvestovali politické strany cez dve najsilnejšie online firmy, Facebook a Google, dokopy už 440-tisíc eur. Najviac, 95-tisíc eur minula koalícia PS/Spolu, ktorá bezkonkurenčne kraľuje na Google/Youtube reklamách s výdavkami za 40-tisíc eur. Celkovo druhý Smer-SD je naopak doterajším kráľom Facebooku a Instagrame, kde si kúpil reklamu už za 67-tisíc eur, z toho dve tretiny minul v decembri.

Kým PS/Spolu platí relatívne veľa malých kampaní zameraných na rôznych svojich kandidátov, Smer má reklamu ďaleko koncentrovanejšiu. Len na ich dve antikampaňové videá (opozícia ako škôlka, rozhádaná opozícia pred parlamentom) dala strana Roberta Fica už cez 17 tisíc eur.

Vyplýva to z oficiálnych dát amerických internetových firiem.

Na treťom a štvrtom mieste v online výdavkoch sú strany Vlasť a Sme rodina. Vlasť je silná na oboch platformách, kým hnutie Borisa Kollára ako jediný väčší politický subjekt viac inzeruje cez Youtube ako Facebook.

Skokanom mesiaca je SNS, ktorá v decembri minula na Facebooku 28-tisíc eur, čo bol druhý najvyšší objem na tejto sociálnej sieti celkovo za Smerom, ktorý oproti novembri takmer zdvojnásobil reklamnú silu na tejto sieti.

Kým v novembri minuli strany cez FB 130-tisíc eur, v decembri to bolo celkovo už 200-tisíc.

Celkovo už cez transparentné účty všetkých strán pretieklo k dnešnému dňu do kampaní 6 miliónov eur. Z toho Smer registruje výdavky za 1,3 milióna eur, PS/Spolu za milión a strany SaS a Za ľudí cez 600-tisíc eur. Niektoré výdavky sú však hradené dopredu, iné až po príchode faktúr za dodané služby, tieto čísla preto na rozdiel od vyššie spomínanej online reklamy neodzrkadľujú aktuálnu sumu výdavkov v teréne.

(gs, kos)

 

 

Zverejnené: 8. 1. 2020
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia