INZERCIU U KONŠPIRÁTOROV DOTERAZ KUPUJE LEN HARABIN

Jedinou politickou stranou, ktorá v novembri cielene inzerovala v prostredí konšpiračných webov, bola Vlasť Štefana Harabina. Na reklamu na najčítanejšom webe alternatívy Hlavné správy, minula 1200 eur – faktúra jej práve nabehla na transparentnom účte. Monitoring, ktorý pre Transparency urobila agentúra Kantar ukazuje, že reklama Vlasti visela na Hlavných správach v podstate nepretržite celý mesiac, celkovo tu mala umiestnených 51 reklamných bannerov.

Bannery Vlasti sa na Hlavných správach zobrazujú aj v decembri (viď obrázok z dneška).

Kandidujúce strany preinzerovali v novembri v tlači a na internete (bez Facebooku a YouTube) takmer štvrť milióna eur v cenníkových cenách. S bežnými zľavami to však mohla byť aj menej ako štvrtina tejto sumy. Pre porovnanie, do bilbordov strany v novembri investovali trikrát viac – 800-tisíc eur v cenníkových cenách (aj tu sú bežné zľavy).

Presné porovnanie výdavkov je veľmi obtiažne, keď mnohé strany neuvádzajú detaily výdavkov (rebríček transparentnosti strán nájdete na https://volby.transparency.sk)

Pokiaľ ide o reklamu v tlači, politici v novembri najviac verili Novému Času. Najviac reklám v nej mala Vlasť, ktorá si tu minulý mesiac zaplatila 18 polstranových a štyri celostranové inzeráty za cenníkových 87-tisíc eur. Vo väčšom rozsahu v bulvárnom denníku inzerovala aj Dobrá voľba, ktorá tu mala 12 inzerátov na tretinu strany a jeden na štvrť strany za dokopy 46-tisíc eur v cenníkových cenách.

Pokiaľ ide o slovenské internetové portály, tam v novembri najviac investovala dvojkoalícia PS/Spolu – takmer 35-tisíc eur v cenníkových cenách. Bannery dvojkoalície sa objavili na 80-rôznych serveroch, a to najmä na sme.sk, pravda.sk a zoznam.sk. Druhý najväčší objem online reklamy nakúpila strana Za ľudí Andreja Kisku (10-tisíc eur v cenníkových cenách, najviac na sme.sk, potom aktuality.sk a dennikn.sk).

Minimálne nakupovala v novembri v tlači strana Smer, ktorá si zaplatila len jednu celostranovú reklamu v Novom Čase, pol strany v denníku Plus jeden deň a jedno stranový inzerát v týždenníku Téma.

 

Zverejnené: 20. 12. 2019
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia