EUROVIANOCE V PLNOM PRÚDE

Len za prvé tri dni tohto týždňa si štát v médiách zazmluvnil euroreklamu za 5,2 milióna eur. Je tak jasné, že rok 2019 bude absolútnym rekordom v objeme zazmluvnenej štátnej reklamy – už dnes dosiahol úroveň 27 miliónov eur.

Práve dnes sa spúšťa aj reklama vo väčšine médií na výdavky Integrovaného regionálneho operačného programu (viď obrázok), ktoré v pondelok zazmluvnilo Ministerstvo pôdohospodárstva celkovo za 1,8 milióna eur. Reklama má bežať do konca januára, teda akurát v predvolebnom čase. Ukazuje zrekonštruované pamiatky, školy či nemocnice, nové cesty a slovenské regióny plné zelene a spokojných ľudí.

Reklama pobeží okrem národných médií aj v lokálnych rádiách a televíziách, v stránkach tlačových agentúr a dokonca aj v MHD obrazovkách. Zo známejších médií zmluvy obišli Ringier (Aktuality.sk), Fun rádio a Denník N.

Od decembra do mája má zase bežať informačná kampaň Ministerstva dopravy o novovybudovanej infraštruktúre. Zazmluvnené sú Markíza a Jojka, obe dostanú po 1,7 milióne eur.

Otázne načasovanie a netransparentný výber reklám sme kritizovali podrobne v minulotýždňovej analýze.

Za ostatných 10 rokov sa nikdy nezazmluvnilo toľko reklám štátnymi inštitúciami za takú krátku dobu ako túto jeseň. Od septembra do dnes si štát objednal inzerciu za viac ako 18 miliónov eur.

P.S. Podporte našu kontrolu štátnych výdavkov pred voľbami na https://transparency.sk/volby/

Zverejnené: 18. 12. 2019
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia