SMER UŽ DO KAMPANE NALIAL 2,5 MILIÓNA EUR

Najsilnejšia vládna strana Smer-SD už naliala do kampane pre parlamentné voľby viac ako všetky ostatné politické strany dohromady. Včera poslala na svoj transparentný účet z vlastného straníckeho účtu 1,5 milióna eur, ktoré doplnili milión investovaný ešte v októbri. Smer sa tak priblížil k trojmiliónovému maximu, ktoré platí pre stranícke kampane.

Všetky ostatné strany zatiaľ na svoje účty vložili dokopy 2,2 miliónov eur. Tretinu z toho (710 tisíc eur) poslala na účet dvojkoalícia PS/Spolu. Tretie najväčšie príjmy účtu má zatiaľ SaS (336 tisíc eur), ostatné strany sa zatiaľ hýbu do 200 tisíc eur.

Tak veľkú kampaň ako zatiaľ rozbehol Smer iné strany zďaleka neplánujú, vyplýva z údajov, ktoré sme v Transparency od strán zozbierali. Strana Za ľudí má v pláne 1,7 milióna a SaS a PS/Spolu po 1,2 milióna eur.

Už prvé týždne kampane naznačujú, že Smer-SD bude viesť kampaň netransparentne tým, že nezverejní účel a formy kampane. Takmer celú doterajšiu kampaň totiž presmerovala do mediálnej agentúry JM Communication svojho hovorcu Jána Mažgúta a do dvornej Agentúry Smer, ktorej konateľom je od mája tohto roku ex-minister vnútra Róbert Kaliňák. Je to podobná stratégia, akú zvolil v nedávnych prezidentských voľbách jej kandidát Maroš Šefčovič.

Naopak väčšina ostatných strán odkrýva, komu platí za bilboardy, tlačoviny, či koľko dáva do sociálnych sietí. Reálne tak bude veľmi ťažké nezávisle kampaň Smeru skontrolovať.

 

Zverejnené: 27. 11. 2019
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia