PRED VOĽBAMI HĽADELI NA NÁS POLITICI Z KAŽDÉHO DRUHÉHO BILBORDU

Politické strany sa pred parlamentnými voľbami spoliehali stále najmä na bilbordy. Do vonkajšej reklamy nasmerovali bezmála 2/3 reklamných výdavkov. Vyplýva to z monitoringu, ktorý pre Transparency uskutočnila agentúra Kantar.

Z celkovo 15 miliónov eur na reklamu (cenníkové ceny) šlo na bilbordy až 9 miliónov. Do internetovej reklamy vložili strany podľa prepočtu Transparency 3,6 milióna. Nasledovala inzercia v novinách (1,4 milióna eur).

 

Posledný mesiac pred voľbami bolo Slovensko predvolebnou reklamou doslova oblepené. Strany nakúpili v najväčších bilbordových spoločnostiach 9700 plôch, čo je zhruba polovica outdoorového trhu. Politici tak hľadeli na Slovákov z každého druhého bilbordu.

Celkovo kúpili strany počas oficiálnej kampane a predkampane 28.700 reklamných plôch. Nevieme však, ktorá strana do bilbordov investovala najviac, keďže najväčší outdoorový hráč spoločnosť ISPA odmietla prezradiť počty bilbordov predaných jednotlivým stranám. Ostatné spoločnosti dáta poskytovali.

Parlamenté voľby potvrdili aj rastúcu silu internetu, politici tu minuli zhruba 1/4 peňazí na reklamu. Výdavky na inzerciu v tlači tvorili 13% výdavkov. V závere kampane strany kupovali aj reklamu v televíziách (celkom za 0,5 milióna eur) a v rozhlase (63-tisíc). Predvolebná kampaň sa viedla i v kinách. Víťazné hnutie OĽaNO v nich preinzerovalo 27-tisíc eur.

Zverejnené: 23. 3. 2020
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia