Podľa mnohých je za úspechom strany OĽaNO v prieskumoch verejnej mienky najmä virálne video kandidátov z návštevy vily ex-ministra financií Ján Počiatka vo francúzskom prímorskom letovisku Cannes koncom januára (viď foto z videa). Podľa Igora Matoviča to bol pritom spontánny nápad. Koľko to všetko stálo a je to na transparentnom účte strany?
Na volebnom účte sme letenky ani ubytovanie nevedeli nájsť. Matovičova strana nám vysvetlila, že všetky výdavky na túto cestu sú zahrnuté vo faktúre „produkcia kampane“ na sumu 1650 eur, ktorú 7.februára, dva týždne po ceste, uhradili firme MediaBrothers sro. Tú vlastní Kristián Čekovský, bývalý redaktor RTVS a dnes kandidát strany, ktorý sám bol na ceste v Cannes.
Obr. Záber z výjazdu matovičovcov k vile eminixtra Jána Počiatka vo francúzskom Cannes. Zdroj: Youtube.com
Vo faktúre sú letenky a ubytovanie pre 7 ľudí a prenájom minivanu. Podľa videa leteli kandidáti z Viedne do Nice, susedného mesta, spoločnosťou Wizzair. Aj dnes sa dá objednať letenka na neďelu na 10 eur na osobu, celkovo to teda sedí a ten nápad s výletom sa evidentne bohato oplatil.
OĽaNO medzitým dáva násobne väčšie peniaze do reklamy na posledné dni kampane. Len včera odišlo z jej účtu 300-tisíc na bilbordovú reklamu. Týždeň predtým dali Matovičovci 25-tisíc na video, ktoré sa hráva v kinách pred filmom o korupcii na Slovensku Sviňa.
Dnes si na volebný účet OĽaNO presunulo ďalších 250-tisíc eur. Celkovo výdavky strany dosiahnu cez dva milióny eur a veľkosť kampane sa zaradí ako po Smere ako druhá alebo tretia najväčšia.
(gs)