SLOVENKA PROPAGUJE PELLEGRINIHO, ON JU PREDTÝM ŠTEDRO OBDAROVAL

Časopis Slovenka poskytla vo svojom minulotýždňovom čísle volebnému lídrovi Smeru Petrovi Pellegrinimu priestor, za aký by museli iní v predvolebnom čase platiť tisíce eur. Premiér sa dostal rovno na titulnú stranu časopisu („Nehrám sa na nič“), ktorý si každý týždeň u nás kúpi zhruba 30-tisíc ľudí.

Zároveň dostal priestor na štyroch celých stranách vnútri časopisu, ktorého cieľová skupina sú ženy. Rozhovor obsahoval aj takéto „otázky“:

*Kampaň je v plnom prúde, na post premiéra majú zálusk viacerí politici. Ministerské kreslá si rozdeľujú už pred voľbami. Vy ste si ľudí, podľa vás, čím získali?
*Hovoríte to s ľahkosťou, ale byť spontánny a snažiť sa o úprimnosť je dar. To sa nedá naučiť…Pramení to z vášho genofondu, výchovy, alebo zo životných situácií, ktorými ste prešli?
*Vy pôsobíte v každej situácii pokojne, ale viete aj buchnúť do stola? Aký ste šéf?
*Vaša aktivita prináša výsledky. Asi v tom duchu, čo dáš to aj dostaneš, sa ukazuje najnovší prieskum, podľa ktorého si vás ľudia vedia opäť predstaviť v úlohe premiéra.

 

 

Rozhovor je doplnený siedmimi fotkami z Pellegriniho detstva aj súčasnosti, typu aké nájdete v politických kampaňových materiáloch (PP a pápež, PP a folklór, PP a Trump, PP s rodičmi, atď). V Slovenke sa vyskytujú aj iné rozhovory s politikmi, ale tie sú na rozdiel od článku s premiérom označené ako reklama a nedávajú sa na titulku.

Pellegrini promoval rozhovor v Slovenke aj na svojom Facebooku, Slovenka to zase zdieľala na tom svojom.
https://www.facebook.com/tyzdennikslovenka/posts/10158123030802458

Zhodou okolnosti v rovnaký deň, ako vyšlo nové číslo Slovenky, sa v centrálnom registri zmlúv objavila aj zmluva na 50-tisíc eur, ktoré Pellegrini zo svojej rezervy venoval občianskemu združeniu SLOVENKA na organizáciu folklórneho Dňa kroja v Banskej Bystrici.
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=4431702&l=sk

Občianske združenie vedie Mária Reháková, vydavateľka časopisu Slovenska, a Mária Miková, šéfredaktorka a spoluautorka rozhovoru s premiérom. Neuveriteľných 25-tisíc – teda polovica – z tohto štátneho grantu má ísť podľa rozpočtu na propagáciu podujatia. A podľa zmluvy tá celá pôjde do samotnej Slovenky a jej sesterských médií z Rehákovej vydavateľstva. Celostranová reklama na podujatie jej aj v aktuálnom čísle časopisu.

Inými slovami, Pellegrini poslal 25-tisíc eur zo štátneho rovno do vrecka vydavateľa Slovenky. Z rezervy, ktorá má slúžiť na krízové účely.

Redakcia Slovenky nám na otázky o pôvode rozhovoru neodpovedala. Podľa hovorkyne premiéra Patrície Macíkovej šlo o „štandardný rozhovor, nebol platený a nijako nesúvisí s udelením dotácie“. Premiér vraj o dotácii rozhodol už v decembri a urobil tak aj v minulosti.

Čo samozrejme nevysvetľuje, prečo práve Pellegrini dostal také exkluzívne promo v časopise. Obzvlášť, keď o svojej potrebe prezentácie v rozhovore sám hovorí: „Keď som prichádzal do vyšších pozícií, tak mi ponúkali, aby som absolvoval školenia, kde ma naučia, ako zlepšiť svoj imidž a prezentáciu. Odmietol som to, pretože sa nechcem riadiť radami, ako čo najlepšie zapôsobiť, ale byť prirodzený.“

P.S. My v Transparency sa určite nehráme na to, že PR rozhovory politikov v médiách sa dejú len tak bez príčiny. Podporte našu kontrolu kampaní aj médií – do volieb ostáva len dva a pol týždňa. Ďakujeme.

(gs)

 

 

Zverejnené: 12. 2. 2020
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia