STRANY MINULI NA INTERNETE UŽ 1,2 MILIÓNA EUR

V žiadnych predošlých parlamentných voľbách nehral internet takú veľké rolu ako tento rok. Platí to aj pre platenú reklamu. Za prvé tri mesiace volebnej kampane minuli politické strany na online reklamu cez Facebook a Google dokopy už viac ako 1,2 milióna eur, čo je 15% z celkových doterajších výdavkov na predvolebné kampane. Vyplýva to z našej analýzy údajov zverejňovaných oboma americkými spoločnosťami.

Tento podiel sa v posledný mesiac ešte navýši, keď strany majú väčšinou už bilboardy aj na február nakúpené a investovať budú najviac do reklamy v printoch, televíziách a online médiách.

Strany v priemere investujú dve tretiny online balíka do Facebooku/Instagramu, a tretinu do Google/Youtube reklamy. Strana Sme rodina je jediná z väčších strán, ktorá preferuje viac videoplatformu ako sociálne siete. Naopak do Google reklamy takmer vôbec neinvestujú v SNS, KDH a Oľano.

 

 

Takmer polovicu z doterajšieho balíka reklamy nakúpili iba dvaja hráči – strana Smer a koalícia PS/Spolu. Dominuje Smer, ktorý na svoju internetovú propagáciu – najmä antikampaňové videá – už minul 314-tisíc eur, čo vychádza na 3,5 tisíc eur denne. Do online sveta začala najsilnejšia vládna strana intenzívne liať peniaze po Novom roku. Vrchol inzercie dosiahla počas jediného januárového týždňa (5.- 12.1.), keď len na Youtube videách utratila sumu 100-tisíc eur. Je to viac ako väčšina konkurencie minula na online za celé doterajšie tri mesiace kampane.

Krok zo Smerom dokáže držať na internete jedine koalícia PS/Spolu, ktorá dosiaľ minula už 245-tisíc eur. V januári však už minula na Facebooku viac ako Smer a ostatný týždeň už suverénne vedie v online prostredí. Do Faceboku dala za ostatných sedem dní koalícia 38 tisíc eur, oproti šiestim tisícom strany Smer.

Výraznú kampaň v rozsahu najmenej 123-tisíc eur má na Facebooku a cez službu Google ešte strana Štefana Harabina Vlasť. Kampaň tejto strany je zo všetkých strán najviac orientovaná na online komunikáciu – do internetu dala až tretinu jej doterajších výdavkov, viac ako ktorákoľvek iná strana s reálnou šancou na vstup do parlamentu.

Na druhej strane veľlmi malú online kampaň majú strany Za ľudí (22-tisíc eur), ako aj ĽSNS, ktorá minula len 3,4-tisíca eur, teda zhruba toľko, koľko v Smere či PS/Spolu minú online v priemere za jeden deň.

(gs,kos)

 

Zverejnené: 4. 2. 2020
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia