NA FACEBOOKU MINULÝ TÝŽDEŇ VYHRAL I. MATOVIČ

Slovenský facebook ovládol minulý týždeň Igor Matovič a jeho OĽaNO. Pondelkové video z návštevy vily exministra Jána Počiatka na francúzskej riviére malo viac než milión zobrazení. Takýto výsledok dosiahlo aj vďaka tomu, že hnutie podporilo jeho šírenie sumou na úrovni 5-tisíc eur a mierilo ho podľa údajov Facebooku na mladších mužov. Podľa včerajšieho prieskumu Focusu, ktorý sa robil tiež minulý týždeň, stúpli preferencie OĽaNO najviac od minulého leta.

 

 

Matovičovci naliali podľa ich transparentného účtu minulý týždeň do reklamy na sociálnej sieti až 13-tisíc eur, čo boli tretie najvyššie výdavky na facebooku po Smere a tesne aj po PS/Spolu. Z pohľadu hnutia šlo o výrazný nárast, dosiaľ míňali v oficiálnej predvolebnej kampani na tento typ reklamy týždenne v priemere len necelého 2,5-tisíc eur.

Podobne ako pre väčšinu strán aj pre OĽaNO sú vo finančnom vyjadrení v kampani ťažiskové bilbordy. V decembri malo hnutie zrejme najdrahšiu outdoorovú kampaň spomedzi všetkých strán. Vonku malo 726 bilbordov a 26 bigbordov za dohromady 150-tisíc eur. Drahšia mohla byť už len kampaň Smeru, táto strana však o nej neposkytuje informácie. Doteraz OĽaNO minulo v kampani zo svojho volebného účtu 520-tisíc eur, čo je doteraz šiesta najväčšia kampaň.

Matovičovci plánujú investovať celkovo milión eur, čo je menej ako polovica výdavkov, ktoré mali pred parlamentnými voľbami v roku 2016. Hnutie nám zároveň poskytlo záverečné vyúčtovanie výdavkov vynaložených na propagáciu pred oficiálnym začiatkom predvolebnej kampane. Dokopy minulo až 337-tisíc eur, najmä na bilbordy a reklamné predmety.

Igor Matovič je zároveň piatym politikom, ktorý nám zaslal svoje svoje majetkové ako aj daňové priznanie. Keďže však už v roku 2017* 2006 previedol svoj majetok na manželku, v priznaniach toho veľa nevidno. Našu žiadosť, aby do priznania zahrnul túto blízku osobu odmietol s tým, že tak urobí až vtedy, keď tak učinia aj ostatní. Dokumenty však aspoň potvrdzujú príjmy predsedu OĽaNO uvedené v oficiálnych majetkových priznaniach.

(gs, kos)

*opravené 27.1. o 15.15 h

Podporte našu kontrolu financovania kampaní, aby sme mali #TransparentneVolby:

Zverejnené: 27. 1. 2020
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia