SME RODINA LÁKA VOLIČOV NEOZNAČENOU REKLAMOU

Hnutie Sme Rodina sponzorovalo pred Vianocami na Youtube video s názvom „Potešilo by Vás čisto nové auto, ale odrádza vás cena?“. Do polovice celkom päťminútového videa divák netuší, že ide o politickú reklamu. Spot sa dlho tvári ako mimoriadne výhodná ponuka na prenájom nových vozidiel. V jeho polke sa zjaví člen predsedníctva hnutia Martin Petriska, ktorý kandiduje na 24. mieste, a až na konci zaznie výzva na voľbu hnutia vo februárových parlamentných voľbách.

Video hnutie publikovalo už 18. decembra. Tesne pred Vianocami (23. decembra) si priplatilo za jeho šírenie, vďaka čomu má už viac ako 130.000 videní. Odhliadnuc od kontroverzného posolstva a otáznej reálnosti sľubovanej pomoci pre bežných ľudí, sa nám na tejto politickej reklame nepozdáva najmä fakt, že nie je označená potrebným spôsobom. Hnutie v nej neuvádza údaje o objednávateľovi a dodávateľovi reklamy, ako to vyžaduje volebný zákon.

 

Podobný nedostatok majú i ďalšie videá sponzorované hnutím Borisa Kollára. Iné politické strany pri svojich platených videách túto povinnosť neobchádzajú a údaje o tom, kto reklamu platí a dodáva, sa objavujú zväčša v jej závere, aj keď často len na okamih a vo forme textu s malými písmenkami.

Za nesprávne alebo aj žiadne označovanie reklám budeme politickým stranám primerane znižovať známky za transparentnosť ich kampaní.

(gs, kos)

 

 

Podporte sledovanie transparentnosti financovania predvolebných kampaní, nech máme #TransparentneVolby.

Zverejnené: 30. 12. 2019
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia