POSLANEC ŠPÁNIK VIEDOL NEZÁKONNÚ ANTIKAMPAŇ ZA TISÍCE EUR

Veľké bilboardové kampane nemali v prvý mesiac oficiálnej predvolebnej kampane iba politické strany, ale aj odídenec z Kotlebovej ĽSNS, Milan Špánik. Na jeseň sa ujal poslaneckého mandátu namiesto odsúdeného Milana Mazureka. Do poslaneckého klubu kotlebovcov však nevstúpil, namiesto toho oblepil v novembri Slovensko bilboardmi, v ktorých sa voči materskej strane vymedzil. Na jednom z bilboardov hlása, že on hajlovať nebude, na druhom, kde je v pozadí fotka Mazureka, tvrdí, že pre Slovensko spraví oveľa viac.

Monitoring, ktorý pre nás pripravila agentúra Kantar ukazuje, že Špánik mal vonku 57 bilboardov nakúpených v agentúrach Nubium a Euro AWK. Ďalšie bilboardy mal kúpené v spoločnosti Arton (viď foto Zomri), tá však čísla o klientoch nezverejňuje.

Podľa našich odhadov mohla stáť Špánika kampaň v novembri minimálne 5-tisíc eur. Súčasný poslanec parlamentu ňou porušil volebný zákon, ktorý v čase oficiálnej predvolebnej kampane zakazuje kampaňovať iným subjektom ako samotným politickým stranám (táto forma zákona platí od konca leta a hoci je podľa nás zbytočne reštriktívna, je platná).

Ex-kotlebovec sa pre Transparency k svojej kampani nevyjadril. Špánik v týchto voľbách kandiduje za stranu Starostovia a nezávislí kandidáti, tá však ako objednávateľ na bilboardoch nevystupovala a ani nemá takéto výdavky na svojom volebnom účte. Kampaň strany je podľa ich účtu zatiaľ takmer úplne financovaná pôžičkou od podnikateľa Norberta Hamara.

Pridajte sa a podporte #TransparentneVolby na https://transparency.sk/volby.

Zverejnené: 22. 12. 2019
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia