MINISTERSTVO PRÁCE POMÁHA SMERU S KAMPAŇOU

Minister práce Ján Richter nechal vytlačiť a v týchto dňoch rozposlať dva a štvrť milióna kusov letákov „Pomáhame Ľuďom“. V príhovore s jeho veľkou fotkou vysvetľuje, že leták má občanom pomôcť v orientácii v aktuálnych predpisoch. Tlačivo však zhŕňa všetky veci, ktoré koalícia uplatnila za ostatné 4 roky – väčšinou tak ani nejde o novinky. Chváli sa rekordne nízkou nezamestnanosťou a štedrou sociálnou politikou. Leták je viac propagáciou práce Richtera – číslo 12 na kandidátke Smeru – a jeho ministerstva ako informačným dokumentom.

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Richter minulý týždeň televízii Joj povedal, že je to v poriadku, lebo v letáku sa nespomína strana Smer, ale ministerstvo. Ako keby ľudia nevedeli, z ktorej strany tento dvojnásobný minister je…

Takéto zneužitie štátnych peňazí na nepriamu volebnú kampaň je podľa nás porušením princípu férovej volebnej súťaže. Smer si tak vie navýšiť limit na výdavky, ktoré na kampaň stranám povoľuje zákon. Okamžite preto podávame podnet volebnej komisii.

Len grafika a tlač letákov stála 66-tisíc eur. Dodávateľom bola podľa registra zmlúv firma Dolis Goen. Po minuloročnej zmene zákona o verejnom obstarávaní už na takéto objemy nemusia štátne inštitúcie robiť otvorené súťaže. Dolis (predchodca DG) už v minulosti čelil podozreniam z nadmerne dobrej spolupráce so štátom. V pochybne organizovanom slovenskom predsedníctve dostala firma zákazku na reklamné predmety za 215-tisíc eur, pričom bola jediná v súťaži. Tento rok dostala firma verejné zákazky už za 600-tisíc. Od roku 2011 to bolo cez 20 miliónov eur.

P.S. Podporte kontrolu 💶 financovania férovej volebnej súťaže aj Vy. Ide o kľúčové #TransparentneVolby pre Slovensko. 🇸🇰 Ďakujeme!
https://transparency.sk/volby/

 

Zverejnené: 16. 12. 2019
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia