NA YOUTUBE JE KRÁĽOM BORIS KOLLÁR, ALE FAKTÚRY TAJÍ

Najúspešnejším slovenským politikom na Youtube bol v prvom mesiaci kampane Boris Kollár (SME Rodina). Jeho tri sponzorované videá majú dokopy už viac ako milión videní. Takýto výsledok Kollárova strana podporila v novembri sumou 9650 eur. Sám Kollár tieto faktúry tají, no dajú sa získať z údajov Google, materskej firmy videostránky.

Najúspešnejším je video zachytávajúce Kollárov prejav na straníckej akcii hnutia. V ďalšom kritizuje vládnu koalíciu za to, že nepodporila v parlamente návrh zákona zavádzajúci hmotnú zodpovednosť politikov, v inom prezentuje návrh hnutia, aby mimoriadny bankový odvod presadený vládnou koalíciou nezaplatili bežní ľudia.

 

 

Najpozeranejšie sponzorované kampaňové video má však na Youtube dvojkoalícia PS/Spolu. Spot o návrhu zákona Lex Haščák, ktorý má zakázať krížové vlastníctvo v zdravotníctve a médiách má už viac ako 660-tisíc videní. PS/Spolu minuli v prvom mesiaci kampane za reklamu na internete najviac – až 22.150 eur. Je to takmer polovica z celkových novembrových výdavkov politických strán na internetovú reklamu objednanú cez spoločnosť Google (52.000 eur). Po PS/Spolu a Sme rodine investovala tretiu najväčšiu sumu cez tento kanál malá mimo parlamentná strana Hlas pravice (7400 eur).

Pri porovnateľnej investícii sa predsedovi tejto strany Ondrejovi Matejovi podaril oveľa menší efekt, ako Borisovi Kollárovi. Jeho najúspešnejšie video, kde presviedča o potrebe novej revolúcie reforiem, má v porovnaní s najúspešnejším Kollárovým len desatinu zhliadnutí (47-tísic). Až za stranou Hlas pravice sa radí s výdavkami na Google strana Smer, ktorá tu za november minula 5400 eur. Reklamné internetové bannery začala vo veľkom nakupovať až v závere novembra po uvedení nového loga a nového sloganu o zodpovednej zmene.

Jedine pri dvojkoalícii PS/Spolu je možné skontrolovať, či výdavky strany korešpondujú s výkazmi americkej IT firmy. Dvojkoalícia má kvalitne vedené transparentné účty, na ktorých vidno všetky jednotlivé platby Googlu. Na transparentnom účte Sme rodina sa nedajú výdavky na internetovú reklamu identifikovať vôbec, Hlas pravice ju nakupuje cez agentúru v balíku spolu s reklamou vo Facebooku. Strana Smer začala platby pre Google platiť priamo z účtu až od decembra.

Na našom webe: https://volby.transparency.sk/ nájdete všetky informácie o našej kontrole financovania volieb. #TransparentnéVoľby

Zverejnené: 12. 12. 2019
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia