V januári mal najviac bilboardov Mistrík, Kotleba a Bugár

Rozsahom najväčšie billboardové kampane viedli v januári Robert Mistrík, Marián Kotleba a Béla Bugár. Ukázal to monitoring spoločnosti Kantar Media zrealizovaný pre Transparency International Slovensko. V rámci neho najväčšie slovenské outdoorové spoločnosti  (BigMedia, Euro AWK, Gryf, Nubium, Imagewell) dobrovoľne nahlásili reklamu objednanú jednotlivými prezidentskými kandidátmi.

Podľa monitoringu preinzerovali v januári kandidáti v oudoore spolu bezmála 200.000 eur. Mistrík mal vonku 200 billboardov, keď okrem monitoringu monitoringu Kantar Media priznal pre TIS i 100 billboardov od Artonu), Kotlebova ĽSNS mala 180 a Bugár 110 billboardov. Outdoorové kampane mali aj Juraj Zábojník, Milan Krajniak, József Menyhárt a Maroš Šefčovič. Takmer stovku (99) billboardov predala v rámci prezidentských volieb spoločnosť Ispa. Tá však neprezradila objednávateľa reklamy.

 

Billboardové kampane prezidentských kandidátov v januári 2019

Kandidát Počty billboardov Billboardové Spoločnosti Cenníková cena
Robert Mistrík 200 BB Nubium, Arton 49.000 eur*
Marián Kotleba ĽSNS 179 BB + 1 BIG Euro AWK, Gryf 44.031 eur
Béla Bugár 110 BB BigMedia, Euro AWK, Nubium 26.667 eur
Juraj Zábojník 108 BB BigMedia, EuroAWK, Gryf 26.031 eur
Milan Krajniak 79 CLV + 4 LED BIG + 9 BIG BigMedia, Imagewell 33.720 eur
József Menyhárt 74 BB BigMedia, Euro AWK 15.101 eur
Maroš Šefčovič 2 BIG BigMedia 3.600 eur
Neidentifikovateľné 99 BB ISPA 23.760 eur
Zdroj: Kantar Media pre Tarnsaperncy International Slovensko*Odhad TIS,

Druhy plôch: BB – Billboard, LED BIG – LED Bigboard, BIG – Bigboard, CLV – City Light

 

Zuzana Čaputová bola v januári aktívna len v internetovom prostredí. Monitor Kantar Media zaznamenal jej aktivity v prostredí platformy Youtube, tu však agentúra nedokáže vyhodnotiť cenu reklamy. Na Youtube mal videá aj Milan Krajniak a reklamu mu tu robila i jeho strana Sme Rodina.

V tlači najviac preinzeroval Marián Šefčovič, a to 21.564 eur v cenníkových cenách. Z toho, 12.000 eur ho stála dvojstrana v magazíne Eurotelevízia, zvyšok minul na inzerciu v sieti regoinálnych týždenníkov MY. Šefčovič inzeroval ja a internete, dokopy za 5452 eur v cenníkových cenách.

Na printy sa tiež spoliehal Béla Bugár, ktorý si kúpil pol stranovú inzerciu v štyroch vydaniach denníka UJ SZO za dohromady 9600 eur. Ivan Zuzula si zase zaplatil dvojstranu v Slovenke za cenníkových 6307 eur.

Vizuály jednotlivých kampaní (Zdroj: Kantar Media):

Zverejnené: 19. 2. 2019
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia