Transparency International Slovensko pripravila v spolupráci s agentúrou Nielsen Admosphere Slovakia tri internetové prieskumy verejnej mienky zamerané na transparentnosť Prezidentských volieb 2019, ktoré bude uverejňovať postupne počas predvolebnej kampane. V prvom prieskume, ktorý bol zrealizovaný v tretej dekáde januára 2019, boli skúmané postoje voličov k otázke financovania kampaní.
Výsledky ukazujú, že pre väčšinu voličov (61 %) ide o oblasť, ktorá bude dôležitá pri ich rozhodovaní. Väčšia časť z nich (55 %) tiež tvrdí, že má informácie o tom, ako nimi preferovaný kandidát svoju kampaň väčšinovo financuje. Z toho je možné usúdiť, že téma vo verejnosti rezonuje a bude vplývať na samotný volebný výsledok prezidentských volieb.
Výsledky ďalšieho internetového prieskumu verejnej mienky zverejní TIS na začiatku marca 2019.