Prieskum verejnej mienky o vnímaní finančného pozadia prezidentských kampaní

Transparency International Slovensko pripravila v spolupráci s agentúrou Nielsen Admosphere Slovakia tri internetové prieskumy verejnej mienky zamerané na transparentnosť Prezidentských volieb 2019, ktoré bude uverejňovať postupne počas predvolebnej kampane. V prvom prieskume, ktorý bol zrealizovaný v tretej dekáde januára 2019, boli skúmané postoje voličov k otázke financovania kampaní.

Výsledky ukazujú, že pre väčšinu voličov (61 %) ide o oblasť, ktorá bude dôležitá pri ich rozhodovaní.  Väčšia časť z nich (55 %) tiež tvrdí, že má informácie o tom, ako nimi preferovaný kandidát svoju kampaň väčšinovo financuje. Z toho je možné usúdiť, že téma vo verejnosti rezonuje a bude vplývať na samotný volebný výsledok prezidentských volieb.

Výsledky ďalšieho internetového prieskumu verejnej mienky zverejní TIS na začiatku marca 2019.

 

 

 

Zverejnené: 13. 2. 2019
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia