Rozsahom najväčšie billboardové kampane viedli v januári Robert Mistrík, Marián Kotleba a Béla Bugár. Ukázal to monitoring spoločnosti Kantar Media zrealizovaný pre Transparency International Slovensko. V rámci neho najväčšie slovenské outdoorové spoločnosti (BigMedia, Euro AWK, Gryf, Nubium, Imagewell) dobrovoľne nahlásili reklamu objednanú jednotlivými prezidentskými kandidátmi.
Podľa monitoringu preinzerovali v januári kandidáti v oudoore spolu bezmála 200.000 eur. Mistrík mal vonku 200 billboardov, keď okrem monitoringu monitoringu Kantar Media priznal pre TIS i 100 billboardov od Artonu), Kotlebova ĽSNS mala 180 a Bugár 110 billboardov. Outdoorové kampane mali aj Juraj Zábojník, Milan Krajniak, József Menyhárt a Maroš Šefčovič. Takmer stovku (99) billboardov predala v rámci prezidentských volieb spoločnosť Ispa. Tá však neprezradila objednávateľa reklamy.
Billboardové kampane prezidentských kandidátov v januári 2019 |
|||
Kandidát | Počty billboardov | Billboardové Spoločnosti | Cenníková cena |
Robert Mistrík | 200 BB | Nubium, Arton | 49.000 eur* |
Marián Kotleba ĽSNS | 179 BB + 1 BIG | Euro AWK, Gryf | 44.031 eur |
Béla Bugár | 110 BB | BigMedia, Euro AWK, Nubium | 26.667 eur |
Juraj Zábojník | 108 BB | BigMedia, EuroAWK, Gryf | 26.031 eur |
Milan Krajniak | 79 CLV + 4 LED BIG + 9 BIG | BigMedia, Imagewell | 33.720 eur |
József Menyhárt | 74 BB | BigMedia, Euro AWK | 15.101 eur |
Maroš Šefčovič | 2 BIG | BigMedia | 3.600 eur |
Neidentifikovateľné | 99 BB | ISPA | 23.760 eur |
Zdroj: Kantar Media pre Tarnsaperncy International Slovensko
*Odhad TIS, Druhy plôch: BB – Billboard, LED BIG – LED Bigboard, BIG – Bigboard, CLV – City Light |
Zuzana Čaputová bola v januári aktívna len v internetovom prostredí. Monitor Kantar Media zaznamenal jej aktivity v prostredí platformy Youtube, tu však agentúra nedokáže vyhodnotiť cenu reklamy. Na Youtube mal videá aj Milan Krajniak a reklamu mu tu robila i jeho strana Sme Rodina.
V tlači najviac preinzeroval Marián Šefčovič, a to 21.564 eur v cenníkových cenách. Z toho, 12.000 eur ho stála dvojstrana v magazíne Eurotelevízia, zvyšok minul na inzerciu v sieti regoinálnych týždenníkov MY. Šefčovič inzeroval ja a internete, dokopy za 5452 eur v cenníkových cenách.
Na printy sa tiež spoliehal Béla Bugár, ktorý si kúpil pol stranovú inzerciu v štyroch vydaniach denníka UJ SZO za dohromady 9600 eur. Ivan Zuzula si zase zaplatil dvojstranu v Slovenke za cenníkových 6307 eur.
Vizuály jednotlivých kampaní (Zdroj: Kantar Media):