Na Facebooku boli najaktívnejší Kotleba a Šefčovič, najsilnejšia Čaputová

Hlavní prezidentskí kandidáti uverejnili počas väčšej časti prvého kola volieb (vo februári a v marci) na najpoužívanejšej sociálnej sieti dohromady 1100 príspevkov. Za každý desiaty si pritom priplatili. Ukazuje to analýza, ktorú sme zostavili v spolupráci s kolegami v českej Transparency.

Posty sponzoroval každý z hlavných kandidátov, najviac Maroš Šefčovič (40), Zuzana Čaputová a Béla Bugár (obaja zhodne 27). Celkovo najaktívnejší bol Marian Kotleba, ktorý uverejnil v priemere päť postov denne.

Najviac interakcií od užívateľov (like, dislike, komentár atď) – takmer 700-tisíc – dosiahla Z.Čaputová, ktorá investovala do reklamy na FB v sledovanom období 72-tisíc eur, čo bolo viac ako stála celá kampaň Františka Mikloška či Eduarda Chmelára. Štefan Harabin na druhom mieste s necelými 10-tisícmi eur dosiahol celkom 383-tisíc interakcií.

Desiatka najúspešnejších postov je v znamení Zuzany Čaputovej. Jedinou výnimkou na siedmu priečku je status Roberta Mistríka, ktorým oznámil – svoje odstúpenie koncom februára. Celkovo najúspešnejším postom prvého kola (30.176 interakcií) bola správa Z.Čaputovej z 28. februára, v ktorej predstavila svojho partnera.

Mimochodom Martin Daňo, ktorý najnovšie tvrdí že na celú volebnú kampaň neminul ani cent, mal na Facebooku celkovo od začiatku februára 5 sponzorovaných statusov.

Aktuálne – piatok poobede – má Z.Čaputová sponzorovaný len jeden status, a to stretnutie s Tomášom Halíkom. M.Šefčovič zase investoval do dvoch rôznych videí z návštevy Banskej Bystrice.

Zverejnené: 22. 3. 2019
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia