Aktuality

Ako kontroluje voľby štát a ako Transparency

Aj marcové voľby ukázali, že oficiálna kontrola financovania volieb je mizerná. Jediné, čo štát od kandidátov žiada je zaslať 7 položiek nákladov v eurách, bez akýchkoľvek podrobností, faktúr, aby sa …
Viac informácií

Kampaň novej prezidentky bola až tretia najdrahšia. Predbehli ju M. Šefčovič aj R. Mistrík

Pamätáte sa, ako tesne pred druhým kolom volieb eurokomisár Maroš Šefčovič označil kampaň jeho súperky Zuzany Čaputovej ako „najdrahšiu kampaň v histórii“? Ako sme upozornili už vtedy, nebola to pravda …
Viac informácií

Prezidentské voľby boli podľa ľudí transparentnejšie, stále však nie dosť

Slovensko si vybralo novú hlavu štátu otvorenejším spôsobom ako v minulosti, transparentnosť volieb však stále nebola dostatočná. Takýto názor väčšiny voličov ukázal internetový prieskum verejnej mienky, ktorý agentúra Nielsen Admosphere, a.s. pre …
Viac informácií

Na voľbách hlavy štátu utŕžili najviac Kmotrík, Kasper a Zuckerberg

Dobrý dojem z fungovania nových volebných pravidiel pokazili samotní prezidentskí kandidáti, ktorí nenašli odvahu byť takí transparentní ako víťazka volieb Zuzana Čaputová. Už sme skonštatovali, že Slovensko si zvolilo nástupcu Andreja Kisku v historicky …
Viac informácií

Naozaj sme zanedbávali kontrolu Čaputovej kampane?

Tak ako nám ľudia dodnes vyčítajú, prečo ignorujeme kauzy Andreja Kisku – hoci od žiadnej mimovládky nezaznela silnejšia kritika prezidenta ako od Transparency – tak nám v posledných dňoch prichádzajú …
Viac informácií

Keď si ľudia študujú transparentné účty

Za obdobie oficiálnej kampane zaznamenala stránka transparentneucty.sk, kde si takmer všetci prezidentskí kandidáti a ich tretie strany zriadili účty na financovanie volebnej kampane, spolu 201-tisíc zobrazení, z toho 158- tisíc …
Viac informácií

Na Facebooku boli najaktívnejší Kotleba a Šefčovič, najsilnejšia Čaputová

Hlavní prezidentskí kandidáti uverejnili počas väčšej časti prvého kola volieb (vo februári a v marci) na najpoužívanejšej sociálnej sieti dohromady 1100 príspevkov. Za každý desiaty si pritom priplatili. Ukazuje to …
Viac informácií

Šefčovič verzus Čaputová: Kto je v skutočnosti transparentnejší

Vo finále prezidentských volieb sa stretli dvaja kandidáti s diametrálne odlišným pohľadom na transparentnosť Naozaj nerozumiem, na základe akej metodiky môže byť moja transparentnosť spochybnená. Takto vyjadril jeden z finalistov prezidentských volieb, Maroš Šefčovič, …
Viac informácií

Čaputová udržala transparentnosť kampane, Šefčovič a Harabin sa zhoršili

Tesne pred prvým kolom prezidentských volieb sme sa opäť pozreli na transparentnosť kampaní kandidátov. Základným zistením je, že väčšia polovica (7 z 13) z nich sa za tri týždne mierne zhoršila …
Viac informácií

Pobočka SNS mohla porušiť zákon kampaňou v prospech Štefana Harabina

Slovenská národná strana síce nemá vlastného kandidáta ani transparentný účet, no aj tak sa v pondelkovom vydaní Podvihorlatských novín objavil inzerát od ich humenskej pobočky s podporou pre Štefana Harabina. …
Viac informácií
Táto stránka využíva cookies. V prípade, že nesúhlasíte s ukladaním súborov cookies na Vašom zariadení, opustite, prosím, túto stránku.
Ochrana súkromia